Tuesday, January 29, 2008

Bukan Pening Tapi Sakit Kepala

Lama dah aku tak menulih dlm blog ni since July 2007... bukan malas tapi bile nak menulis tu nak kene perlukan masa yg lama nak memikior ayat yg sesuwai... hehehe... so, aku asik la post pone menaip...

actually, today aku MC... sakit kepala... sejak aku pegnen ni, aku kerap kena sakit kepala, pusing n migrain... aku pon pelik.. maybe penangan bb kali ni kan? dugaan2 yg Allah nak bagi.. ntah bape kali aku MC pon aku tak ingat... bile gi jupe doc, doc ckp aku stress kt ofis.. aku rase ape yg doc ckp tu mmg betul... bile kat umah, idak la aku stress pon.. kat ofis je manjang kene... aku tak nape aku stress kat ofis... kerenah n perangai staff2 n customer wat aku jadi stress... nasib aku dah inform awal2 kat bos yg aku akan kerap MC coz of sakit kepala... kekadang tu kepala pusing or dgn scientific name dia vertigo...

kire nye PMS aku last year n this year agak terok sket la marks dia..

Aku start sakit kepala ni since semalam... semalam aku ade check up kat KBMC... seawal pagi aku dah ada kat sane... doc suruh buat MGTT kali ni... doc suruh pose... udah la lama menunggu nak menghabiskan MGTT tu... at, last habis dlm kul 12 gitu... bile turn nak jupe doc, nurse kate doc ade org tgh interview dari TV3.. so, aku inform nurse, aku nak balik dl n nak pi lunch... dlm kul 2 aku dtg balik... time tu dah mula kepala aku ni ngap..ngap... ingatkan memula sakit kepala sbb tak makan, so pi la lunch... pastu bile dah lunch, same je kepala ni.. takde beza pon.. aku suh laki aku picit.. same jugak...

so, pi balik kat KBMC dlm kul 2.30pm gitu... bile nak masuk je bilik doc, ade plak emergency call dari ward bgtau ade org mau bersalin... aku terpaksa keluar pi tunggu kat luar balik... agak2 dlm 30 to 45 minit gitu, doc masuk balik.. at last dapat gak jupe... doc terus bagi aku MC...

bile check blood preasure, normal... alhamdulillah... result for MGTT pon normal.. aku takde diabetic..

No comments: