Monday, January 3, 2011

Anak dara ku sudah masuk standard 1 u alls...




rasa cam sebak pon ade.. coz tak sangka pejam celik pejam celik anak dara dah pon masuk standard 1...

so, since today is her 1st day kat 'sekolah betul' (bak kata orang2 tua.. heheheh) semuanya berjalan lancar...

betul jugak ckp Guru Besar (GB), mak bapak ni mcm tak percaya kat cikgu2.. asik la nak duduk berkepit dengan anak2.. bg la chance dorang belajar.. assembly pagi kalau cikgu tak halau mak bapak, duduk la sorg dengan anak... sama gak la time rehat.. dah seramai2 mak bapak, sampai anak dah takde tempat duduk nak makan..

its true.. aku rasa Diha a bit cultural shocked sket coz mase kindie dulu mane ade ramai2 mcm ni.. serbu 1 macam je.. behavior bebudak lain2... dia plak mane penah bawak bekal semua ni dah kindie sediakan food.. pulaknya anak dara aku ni lemah lembut orangnya... sudahnya tgk mak bapak budak2 lain bising2, dia terus jadi tak nak makan.. bwk nugget 4 ketul tak sentuh pon.. bwk scramble egg, ade la makan 4 @ 5 bijik..

kalau ikutkan aku sebagai mak pon agak sedikit risau la kat Diha tapi risau tang rehat n balik je.. yg lain2 aku tau dia bleh bawak diri.. cuma dia ni agak lambat nak memulakan bicara.. slow n steady.. tapi aku bg peluang dia nak cuba.. kepada mak bapak yang baca blog aku ni, kita sama2 bg they all peluang nak berkawan.. jangan kita ikut je mane anak kita pegi.. perati dari jauh dah la.. janji semua berjalan lancar...

so, tadi dah brief kat Diha mane patut berkumpul mase datang n after rehat.. rasenya dia tahu mane nak tunggu.. then time balik pon dah bgtau kat pintu mane nak tunggu bbsitter... aku cuti sampai esok je... so, esok pagi En. Ajaq hantar.. then time rehat aku gi jenguk2.. then time balik jugak aku pi tengok sekali lagi.. betul tak tempat yang kita ajar tu.. Hopefully Diha cepat paham.. InsyaAllah...

No comments: