Tuesday, July 27, 2010

Dah 2 hari MC

today adalah 2nd day aku MC.. hope sgt2 tomorrow boleh pegi ofis...
semalam MC coz tapak kaki injured hari tu sakit... so rest at home... dalam pada masa yg sama kepala sakit.. then gi jupe doc..

doc check BP mmg tinggi.. aku sangat cuak... then doc advice check darah... after check darah boleh balik n bile2 boleh datang balik tgk result...

memula nak puasa semalam... tapi disebabkan sakit kepala, kena makan jugak... then after lunch kepala rasa lagi pusing... rase mcm nak tumbang pon ada... so, makan ubat then tido.. tapi mata tak bleh nak tutup coz bile tutup akan rasa pusing sgt... so tutup je la mata dengan bantal... ntah bile pon aku tak sedar, aku tido jugak... sampai petang En. Ajaq balik aku still tak boleh bangun...

gagah jugakkan diri bangun nak tgk anak2... but bila bangun je, pusing balik.. dengan loyanya... semua ade la.. then duduk balik kat sofa tampung kepala.. then sudah tak tahan, gi tiolet then semua isi perut lunch tadi habis keluar... mual gila rasa...

tak bleh tahan, mintak En. Ajaq buat air oren coz nak masam2 sket kan.. telan ubat then tido... sampai la tengahari tadi baru ade kekuatan bangun...

gi doc balik dengan hajat nak dengar result darah semalam.. cerita2 dengan doc yang aku still sakit kepala.. doc check BP, tapi BP normal.. tgk result semalam Alhamdulillah sugar ok! BP ! kolestrol ok! kidney jugak ok! nampak la muka doc terkujut coz dia aspect kolestrol aku tinggi.. mentang2 badan chomey... tu yg dia terkujut tu... aku lagi la terkejut.. mmg tak sangka.. but dia advice masih kena jaga... dia rasa aku stress tu pasal aku pening...

nway, stok ubat doc tambah... ask me to rest at home.. hopefully aku sangat segar esok kerana telah 2 hari tido sahaja... :)

No comments: