Saturday, July 24, 2010

Jalan-Jalan Carik Makan

oleh kerana terliur dek Serina (JJCM TV3) pi kedai makan ni, aku gi le terjah pulak..
padahal kedai ni sekangkang kera je dari umah.. hari2 lalu tapi nape ntah boleh tak teringin nak singgah.. kedai memang baru la.. ade la 2 @ 3 month baru bukak..

tetiba la pulak kali ni teringin.. mane taknya, tengok Serina tu makan yg sedap pon jadi sedap.. hahahah...

we all gi Sekinchan Ikan Bakar kat Taman Setiawangsa... time tu berdua je dengan Diha..


sesampai di kedai, kita kena pilih ikan ape kita nak makan... segala mak nenek ikan ade.. udang, lala, ketam, sotong n macam2...

sementara ikan dibakar, kita order la air.. lauk2 tambahan tak banyak pon.. ade la paru goreng cili, sup kaki ayam n ayam goreng... main dish dia ikan...

so, we all order ikan jenahak n sup kaki ayam.. dia bg skali ulam-ulaman yang mana aku ingat free.. rupanya kena bayar... ahaksss... kunun2 ingat set dia la tu...

komen aku pasal kedai ni:-

- different kedai ni dengan kedai lain, kedai ni ikan dia curah special sambal kat atas.. ikan bakar lain cicah air asam je...

- aku rase ade ikan bakar yang lebey sedap dari kedai ni...

- sambal curah atas ikan tu kureng sket la.. coz speciality sini, ikan bakar curah special sambal.. yang mana aku rasa sambal itu memainkan peranan yang penting.. kalau sambal dah kureng, jadinya ikan pon dah tak sedap coz sambal tu dah masuk dalam ikan... kalau camni punye style, ikan bakar sambal curah atas lagi kick kat PD.. marveles...

- kedainya banyak lalat... rase aku la, kedai lain pon ade jual ikan bakar tapi takde la banyak na lalat.. bila aku sound kat pekerja tu, dia wat dek je...

- tapi mase last Sunday lepas je tayangan JJCM tu, dan2 kedai ni ramai gila nak mampos.. time tu dah kul 3 dah... hui.. penangan Serina.. heheheh

Sudahnya aku ckp dengan En. Ajaq "kalau u tak gi kedai ni pon u takkan rugi.. coz mmg kureng.."

so, korang layan gambar ek...:)










No comments: