Wednesday, May 27, 2009

Aku nak marah!!!

Aku gagahkan mata jugak nak mem'blog' pasal ni malam ni jugak walaupon mata ni dah mmg time2 tido...

Aku baru balik dari APSH since mak aku warded coz esok dia kene masuk OT nak kene jahit sket kat tapak kaki dia yg dia wat operation baru2 ni... luka sume dah ok tapi ntah mcmane kulit tu takleh nak rapat.. terkangkang je.. so, doc decided utk jahit balik.. kire kena half body bius la jugak...

aku mmg marah betul kat 1 nurse kat 5th floor ni.. doc ckp hemoglobin mak aku very low so dia suh masuk darah.. so, nurse yg ala2 pandai ni masuk la bilik nak wat sket prcedure.. b4 nak masuk darah, mesti nak kene buat line drip dl kan? so, dia plak arahkan we all suh keluar dari bilik.. so, laki, adik n anak2 aku je keluar.. aku nak bapak aku takmo keluar... aku mcm terpikir, nape lak suh keluar? slalu tak payah pon.. b4 tu doc dtg check mak aku pon tak suruh keluar... just tanya " takpe ke dorang ada dlm bilik" alah.. anak2.. ape la salahnye.... cakap bapak aku...

procedure tu lama la jugak... aku tgk mak aku dah menahan sakit... skali nurse tu keluar bilik panggil sape ntah... aku tgk jarum yg ada darah kat dalam bekas dia tu dia biarkan je... mak aku ckp dia tak jumpe urat... tapi dok gasak jugak mencarik.. then nurse tu masuk balik, dia try skali lagi, kali ni mak aku sampai mengalir air mata menahan sakit... still dia tak jumpe... mak aku ckp sakit tuhan je yg tahu.. dia rase smpai mcm dah tercucuk kat tulang tu... then dia keluar nak panggil senior utk cucuk pulak... tgn mak aku dah mengeletar je tak sudah...


aku ni mmg pantang sket.. rasa marah tu meruap2 je.. tapi bapak aku suh sabar.. nurse tu bkn tak jumpe, tapi mmg tak tahu agaknye nak cucuk.. takde hati perut la.. b*d*h gile la.. pastu berlagak gile mcm tahu.. kalau rase tak confident, jgn la buat.. ye tak? tu pasal aku mmg pelik, apehal la dia suh we all keluar mase mula2 tadi.. rupanya tak pandai...


isk, jadi pape kat mak aku, mmg aku komplen sampai ke atas cukup2...


ini lah maslah utama APSH, ada doc yg bagus tapi nurse yg hampeh.. not all la.. but aku rase more then 60% cenggitu.. yang 40% je ok...


aku dah ckp ngan mak aku pi je Gleneagles, dia tak nak.. coz kalau pi sane nak kene start dari mula.. aku rase aku paham ape yg mak aku rase... org yang sakit dah hardcore ni mmg payah sket.. tak larat nak buat dari A to Z.. we have no choice, rather then terpaksa jugak pi APSH.. tapi tulah, every time mak aku warded, ini lah yg we all hadapi.. ade je la yg we all tak puas hati..
agaknye dorang ni tak serik2 kene komplen kot.. mesti tak amik pusing... agaknye kalau masuk paper atau news baru cepat bertindak kot... maybe 1 day aku akan buat...

what we want is the service.. n jugak customer service.. kalu service hancur, mmg teruk la jadinye..

1 comment:

Hana said...

aku rasa kes macam ni ko terus je report dena. jgn tunggu sampai bende dah terjadi kat mak ko baru ko nak wat report. aku yang membaca ni pun hangin dah nih!