Saturday, May 30, 2009

Nak jadi hal betul la...


Kejadian ni berlaku pagi Jumaat mase we all pi Jab. Pelajaran Wilayah kat Jalan Duta. Mase nak parking, mmg tak nampak mcm ade problem coz jalan ok je n kete parking front and back.. so, tgh2 tu mmg kosong.. aku ckp ngan laki aku suh parking je kat tgh tu since dekat ngan main entrance JWP tu...

elok2 parking, tetiba bunyi "buk" then kete senget sebeleh depan.. aku punya la cuak sampai menjerit lagi.. then aku keluar kete tgk tayar depan kiri dah masuk dlm lubang.. rupa2nya kayu lubang tu dah reput...

Make it short story ni, byk gak kete yang dah kene mcmane yg we all kene tapi DBKL tak amik tindakan pon.. ramai gak nak tlg angkat tapi at 1st aku kunun2 nak call AAM.. skali dia ckp kejadian tayar masuk lubang dah dikira accident.. so, kene panggil panel towing dorang yang mana kene charge.. hangin gak aku dgr.. benda sket pon takkan AAM takleh nak handle.. so, aku suh laki aku call je Toyota Cust Care.. Then dorang akan hantar tow truck dimana di charge dikenekan.. lega gile we all dgr.. ni la service yang we all nak carik...

Tgh2 keje towing, tetiba ntah mane dtg lori DBKL.. bersama 2 pegawai n anak2 buah dia yg sgt kecoh.. kunun2 baru nak start amik action.. mcm tak caya aku.. so, aku bersoal jawap dgn pegawai DBKL tu nak dah balik paku buah keras kat dia.. Aku siap ckp, sepatutnya dorang kene slalu pantau benda ni.. jgn la bile buat keje luar, tak buat keje.. pi tempat lain.. ada plak anak buah dia yg menyampuk.. sgt kurang ajar la aku rase!! kalau dtg ramai2 tu nak tlg takpe la jugak, ni buah kecoh je...

Alhamdulillah, kete laki aku dah selamat di angkat n hopefully takde la rosak mane tempat...

Kesimpulannye yg aku nak buat:-
1. kalau mcmni la service yg AAM bg, aku rase next year aku dah tak renew dah member.. byr jadi member mahal2, tapi service yg dorang bagi sume nak charge.. sebenarnya ape benefit jadi member AAM ni kalu asik kene charge je?

2. Laki aku sgt berpuas hati la ngan service yang Toyota bagi n sama jugak la ngan aku.. after servis tu, customer care dia siap call balik tanye komen kite.. itu yg aku mahu... (bukan mau promote Toyota ok! mau bgtau service saja...)

3. Aku berharap sgt pihak DBKL buat la keje yang diamanahkan.. jgn la bg mcm2 alasan... dah ade kejadian, baru terhegeh2 nak datang... kalau tak, takde la wat keje..

4. adakah kejadian tayar masuk lubang dikire accident? aku pon konfius jap.. cuba kite same2 tanye insurance kite yg mane bg service towing tu, adakah kalau kejadian mcmni, kite kene bayar?

No comments: