Saturday, February 7, 2009

Menyampah tau...

Di satu ptg on the way back from ofis to umah bbsitter.. Disebabkan hari Jumaat, we all bwk 1 kete.. borak2 la mcm2 cite n gosip2 menarik sepanjang hari tu... then aku kuarkan topic nak tanya opinion laki aku kalau nak hntr Diha gi class Cahayaku.. cite la segala mak nenek pasal pendaftaran la... yuran bulanan la n mcm2 la lagi...

Belum pon habis hujah2 yg munasabah, laki aku jawap " watpe nak gi.. kan Diha baru sebulan masuk kindie.. takkan nak expect dia trus leh baca.." aku mula la buat muka masam je.. then dia ckp lagi " dah la weekdays gi class, pastu weekend kene gi lagi.. kang penat budak tu"

Mcm2 alasan laki aku bagi.. tapi biasa la, kite sebagai mak mesti nak yang terbaik utk anak2 kan? tapi suami2 ni mcm tak paham2 je.. nape ek? dia harap yg satu tu je..

Terus aku ckp " alah.. mcm2 alasan bagi, taknak kuar duit la tu".. then aku ckp lagi " takpe, sok2 i dpt bonus biar i yang byr sume.. " terus laki aku senyap.. nyampah tau..

aku ni jenis tak kesah, sanggup kuar duit lebih nak bg anak2 yg terbaik.. aku tak makan pon takpe.. kadang2 tu puas memujuk nak suh beli barang anak2.. kedekut sungguh la..

Note: akceli aku tgh dok terpikir, adakah elok kalau aku amik class Cahayaku or hntr Kumon?

3 comments:

D said...

Diana.. Ko sama cam aku. Yerla kita susah payah mesti nak the best utk anak2. Yr hubby same goes like mine. Mcm pagi td jumpa cikgu tu pun aku je yg berckp nyer pun. Dia senyap gitu je sabo je la. Ada org ckp Kumon the best.

Hana said...

pada aku kan diana, weekdays class tu dah memadai. kalau ko nak masukkan weekend class tu pun maybe masa umur dia 6 tahun, itu pun kalau ko tengok dia belum boleh membaca atau mengira.

kesian wooo budak budak umur cam diha tu ko hantar dia belajaaaaar je. nnt kecik kecik dah pressure.

he he just my 2 cents :P

Anonymous said...

hmm aku pun rasa sama.. kalau korang terlalu tekan waktu kecik nih .. nanti masuk darjah 1 takut dia bosan .. lagi susah .. biar dia belajar dan still ada masa utk enjoy membesar sebagai kanak2 .. nanti dh masuk sekolah rendah lagi takder masa .. biarlah hujung minggu spend berkulaiti utk family.. just dari pengalaman aku yg tak seberapa ;)