Monday, February 9, 2009

Haiwan Peliharaan...

Last weekend, we went back to JB.. Aku meneman parents aku pi "menjemput" utk wedding adik aku yg bakal tiba March nanti..

Banyak gak la rumah2 yg we all gi.. lama sgt2 tak pi JB.. sudah membangun gitu.. dulu2 ladang kelapa sawit kiri kanan, now dah bina rumah kedai.. dasat2..

Pi umah makcik bapak aku kat Kempas. Belakang umah dia penuh ngan haiwan2 peliharaan seperti kambing, arnab, ikan keli, ayam & itik..

Anak2 aku ni kan org bandar.. mane penah tgk binatang2 tu live dpn mata.. gi zoo pon tgk jarak jauh.. Diha memula dah lari taknak gi dekat.. takutt... Bwk plak Afiq tgk kambing jarak dekat.. kambing tu pandai la menonjol diri tu.. memula dia cam pelik.. agaknye dlm hati dia ckp nape la muka kambing tu cam gitu.. ngan janggut .. ada tanduk.. hehehe.. nak kata babah dia, bukan plak.. takde misai..

Skali kambing tu mengembek.. Afiq nangis bagai nak rak.. terus dia peluk adik aku kuat2.. ada perasaan takut gak ek? Then lepas dah reda, bwk Afiq gi kat arnab plak.. pon nangis jugak.. padahal arnab tu tak tonjol diri pon..

Payah anak2 aku ni.. chiow!!!

No comments: