Thursday, February 5, 2009

Marah

Diha sejak dah semakin besar ni, aku tgk dia cepat merajuk.. Bile sampai mood tak betul aku, abis sume kena marah.. termasuk la laki aku.. Bile aku marah, tetiba dia senyap.. masam je muka.. hai.. anak dara aku yg sorang ni.. sure nangis berlinang air mata.. very the sensitive this girl..

Aku pon satu, takleh nak kawal emosi betul la.. Anak dara ni dah la makin membesar kan? Bile dia tgk mak dia camtu, sure dia takut n tertekan..

Kalau nangis tu, siap tersedu sedan la.. mmg nampak sedih.. kalau tgk balik kite lak rasa nak nangis.. rasa bersalah giler.. but bile marah, sape nak sedar kan?

Tak tau la jadi kat korang ke tak.. kadang2 kalu berselisih faham ngan laki aku, aku nampak muka Diha dah masam n macam takut… Salah tu kan, gaduh depan anak2.. nanti dia ingat kite ni hape je kan?

Tau je la.. pompuan kan ter’emo’ lebey.. kalau gaduh2 nak mintak laki pujuk.. tapi laki aku lak bukan jenis pujuk memujuk punya org.. aku merajuk sorang2.. pujuk la diri sendiri atau aku lak pi pujuk laki aku.. hahahaha….

Mane tak marah kalau balik2 keje umah bersepah giler.. then Diha lak main ngan Afiq kasar2 lak tu.. sampai jatuh terhantuk budak tu.. mula la hangin kus-kus tetiba datang…
Aku kalau Afiq ni jenis tak lasak takpe.. Ni jenis lasak n bape kali la pulak jatuhnya..

Bile dah mcm ni.. aku cuba jugak la kawal emo aku.. sentiasa lebey bersabar…

Note : Sabar itu separuh dari iman

8 comments:

D said...

Mmg kena sabar Diana. Aku pun ada masa da sampai level x bole control tuh mmg naik ler tgn. Mmg menyesal masa buat x sedar diri hehe... La nih aku tgk Aiman nakal lg lain macam. Maybe dah lama berjauhan dgn Ayah dier kot.

Diana Sulaiman said...

rosediana - aku so far tak penah naik tgn lagi diana.. masih tahan.. sebab tahan kat tgn yg mulut lagi kuat tu.. aku slalu pukul kat kerusi atau dinding..

~Eila Nur Kaseh~ said...

huhuhu..anak2 membesar..memang menguji kesabaran ibu bapa..agak2 mak pak kite bela kite dulu camne la ekk..tahan sabar ke tak?hihihi

MS said...

hu hu semalam ku dah berjaya mengketamkan adib

rasa bersalah sangat

ina_syuk said...

diana..citer psl bab nih..sungguhlah m'cabar ssgt..ase nak marah tuh mmg ader kan..pastu kalo dh marah ase nyesal jer..tp selalunyer ina marah mulut jer tegur..tp kalo dh geram ina ckp nak letak kat luar lah..ermm mmg die takut..pastu ina ajar aiman ckp sorry ibu..mmg ase t'haru lah pastu..

Hana said...

ye betul. sabar tu separuh dari iman. aku lak rasa, sejak ada amani ni aku lagi jadi penyabar orangnya. pasal ada org dok remind aku jgn sampai anak anak takut giler ngan mak dia hehehe

Anonymous said...

tu la kan, ngan anak2 ni kena byk sabar...nak2 bila kita tgh penat, diaorg buat perangai...hmmmm...

elly setkt babab diaorg kat bon**t tu adela, tp cam farah yg pki diapers, harus x terasa apa2 kan...yg lain2 byk jerit smpi nak pecah rmh je la.

psssttt: my hubby pun sama x reti pujuk2...marah kalu, pujuk diri sendiri je la...hahaha...

miz_eda said...

Diana,
tipu la nak kata kita tak pernah rasa emo kat anak2..cuma yang membezakan mcmaman kita mengatasi ke'emo'an tersebut..

aku amik iktibar dari sifat suka marahkan anak2 sebab dari situ bibik pon dah pandai marahkan anak2 time aku takde kat umah..

dari situ aku slowly belajar tak tunjukkan kemarahan kat anak2 depan orang..kalau tak tahan sangat aku lari masuk bilik..layan tido lagi setap..hehe