Wednesday, December 31, 2008

Topic campuran kot...

Kalau tgk entry aku yang ini, ade 3 misi aku yg tak 'done' lagi..

yang nak kene pi Celcom tu kene post pone to another date coz out of way..

yang nak kene beli kain for my bj for my cousin wed's aku tak beli lagi.. tp masalahnya aku pi kedai kain tu, tapi yg aku beli ialah kain utk buat my bj for my bro wedding.. sampai 3 pasang skali beli n tak agak2 lansung.. masalah yg aku tak beli utk my cousin tu, takde patern yg menarik lansung.. theme kaler dia maroon.. but aku tak jumpe lansung maroon yg menawan mata aku.. maybe kalu dah mcmni, pakai je la bj kaler lain..

yg patut kene ambil alas dulang yg aku nak marah sgt2 ni.. aku jumpa satu wedding planner yg mane butik dia kat I*a*o, mula2 approach dia baik gile la kan.. time tu butik baru bukak.. kaw2 la promote.. since aku tgk all the sample2 keje dia cantik sekali, n malas n carik2 lain, we all decided to amik dia je la as our bro punye wedding planner.. siap mak aku tempah alas dulang lagi.. aku bgtau dia, we all akan dtg balik utk byr booking.. bile sampai masa dia, aku call la dia.. haru sungguh tak angkat call.. bile dpt call, dia kate dia bz ade client la ade function la.. kalau nak jumpe dia kene apptment dl sbb kat butik mmg takde org.. bile tibe date yg we all buat apptment, that is last christmas, dia ckp dia bz.. then lansung tak angkat2 call.. aku mula la hangin 1 badan..

dipendekkan cite, aku buat keputusan amik wedding planner lain since wedding planner kat I*a*o tu, hampeh.. alas dulang je yg we all tempah tapi tak tau bile plak nak amik coz member asik bz je.. yg aku bengangnya, butik pengantin ni kan, tuan kedai mesti takde.. yang tinggal pekerja yg takleh bg decision.. bile tanye mcm2, jwp pekerja tu "saya kene tanya bos dl la.. akak kene buat appointment dgn dia tu.. dia akan bg best price.." camne nak bisnes kalau bos asik takde.. pastu ape cerita nak kene buat apptment plak? sape customer skang ni? kite plak nak kene ikut mase dia..

so, wedding planner yg my bro dah booking tu, butik dia dijaga oleh tuan punya butik tu sendiri.. apa2 pon dia mesti akan jupe customer dia jugak walaupon dia juga lah make up artist.. tak la serah bulat2 kat pekerja.. n pekerja yg dia juga adalah partner dia.. so, if dia takde, partner still tau la nak jwp soalan customer ni..

so, laki aku plak ckp, if kite amik wedding planner yg 1st tu, mesti terok kite.. takut bile time nak dkt2 wedding nanti, dia buat perangai tak angkat phone plak.. kang kite yg susah.. aku pikir ade benar jugak la ckp laki aku tu..

** Moral of the story yg aku dpt jgn la amik pekerja yg tak tau ape2.. sampai nak ckp pon takde sopan.. main belasah je ckp dgn customer mcm ckp dgn kwn2.. pastu ckp mcm la kite takde duit nak bayar.. **

4 comments:

D said...

Busy kan jadi akak yg tua... Last masa adik aku kawen, dulang hantaran dgn brg hantaran aku kena buat.. penat betul...

Hana said...

ye betul diana, carik je la wedding planner yang baru. kot sampai masanya dia buat hal, haru biru...

bila ek adik ko kawen, s.i.l aku maybe mid this year...

Diana Sulaiman said...

rosediana - time adik aku ni, dr hantaran, door gift & bunga pahar sume aku tempah. time aku dl, sume wat sendiri ngan mak aku.. but this time mak aku kesihatan dia kureng sket n aku lak tak dok serumah, maka tempah je la..

hana - bln 3 ni hana.. coti skolah..

Anonymous said...

lol,so nice