Sunday, January 9, 2011

Kejap je dah seminggu kan?

mmg masa sangat cepat berlalu... esok dah nak keje balik...
Diha pon esok nak skolah balik... kejap je dah seminggu dia skolah...
haiii esok nak kena balik ke rutin asal di waktu skolah...

dulu2 jarang basuh baju putih.. kalu ni almost everyday basuh baju putih.. kadang2 sgt stress tgk bj putih yg tak brape nak putih.. tp ramai gak share petua camne nak bagi kekal putih.. ape yang aku buat bila basuh baju skolah rendam baju dgn sabun basuh + white varnish... then agak2 kotoran dan kembang, aku basuh dengan tangan aje.. no washing machine ok.. pastu aku la ni pakai nila brand Ujala yg orang dok kata ok.. then letak 1 @ 2 titis + softener.. rendam baju putih kejap dlm 5 minit.. then bilas n sidai.. camtu la gamaknya rutin basuh baju skolah...

so rutin sepanjang 5 hari skolah lepas, aku bangun 5.15 am utk buat breakfast n bekal Diha.. kejut skali En.Ajaq utk teman aku turun.. tp dia membongkang tido kat sofa luar... hehehehe.. tgk la ape dia nak makan.. nugget ke.. roti telur ke for bekal.. breakfast usually aku buat 1 mug milo @ 1 mug milk.. then dia makan either coco crunch + milk ke.. roti + nutella ke.. roti + butter + jem ke...

by 5.45 am aku naik mandi n siap... then kejut En. Ajaq pulak mandi... 6.15 am kejut Diha pulak.. babah dia mandikan.. by the time Diha abis mandi aku pon dah siap.. then siap2 kan Diha pulak.. 6.30 am turun bg Diha breakfast...

then 6.45 am aku keluar hantar Afiq g rumah bbsitter... En. Ajaq by 7.00 am baru keluar rumah hantar Diha pi skolah pulak...

in the afternoon.. Diha abis skol kul 1.oo pm.. bbsitter akan jemput dia terus bawak balik rumah.. no sekolah agama buat masa ni... kalau Jumaat je balik kul 12 pm.

petang mmg rutin En. Ajaq jemput budak2 kat rumah bbsitter... malam Monday - Wednesday pulak gi mengaji... kalau takde problem Diha maybe akan belajar extra Agama class time malam.. dapat cal 1 ustazah ni utk ajar.. so, by 15th ni baru boleh cnfm kelas ni... kalau cnfm, we all akan hantar dia gi rumah ustazah tu malam... maybe 2 kali seminggu... subjek mcm blaja kat sekolah KAFA.

so, itu sahaja rutin harian aku sepanjang persekolahan... :) harap jangan bosan membaca.. ngeeee....

2 comments:

Wan Haida said...

diana, nila tuh tiap2 kali nak basuh mmg kena titis ke?

Diana Sulaiman said...

wan - ye wan.. boh 2 @ 3 titis je.. tgk banyak mane baju ko..