Tuesday, September 21, 2010

Afiq & HFMD

hadiah untuk aku yang anak bujang aku bg for bday adalah dia kene HFMD.. huhuhuhu... dugaan sungguh... dia suh mama dia banyak bersabar... kan? kan? aku tau tu...

semalam dah pegi doc tapi tak cnfm HFMD coz takde naik bintik2... just dalam mulut dia ade blister aje...

so, tengahari tadi nak naik mcm bintik2 ala ciken pox.. en. Ajaq ckp ciken pox.. aku ckp HFMD.. kalau ciken pox mesti naik kat badan2 semua.. ni kat badan takde.. just naik kat tapak tangan.. celah2 jari n sket kat tapak kaki.. tp dlm mulut still ade blister tu...

at 1st, doc suruh admitted.. tapi aku refuse coz Afiq still boleh minum.. its just dia takmo minum susu... so, aku bagi fresh milk strawberry.. then bagi yakult.. bg makan ice cream... dia ok.. habis je.. tp Afiq takleh pegi rumah bbsitter.. nak tak nak, En. Ajaq terpaksa la coti... aku sbb coti dah nak nazak...

tapikan, semalam masa aku masak for dinner tu, Afiq makan banyak... habis dia makan oxtail soup.. makan mashed patato n oso lamb grilled tu dia bantai gak.. kek pon habis dia makan...

tapikan biasa la.. sangat la mengada2 merengek menangis bagai... En. Ajaq yang jadi mangsa.. dia sudah tension.. kadang2 tak tau ape benda yang di rengekkan.. nak manja la kot.. pujuk2 pon tak jalan.. mana la tak tension laki aku..

tp kalau bawak naik car, senyap.. suke.. kadang2 buat perangai dah sehat pon ade.. ape la Afiq ni.. apa2 pon mama harap Afiq cepat sembuh.. Amin..:)

No comments: