Wednesday, February 3, 2010

Wedding @ Holiday at Penang - Part 2

last weekend baru ni + coti Hari Wilayah, we all (me, En. Ajaq, our kids, mama aku, papa aku & adik aku) ke Penang.. actually attend my cousin's wedding.. kira ni sepupu sepapat belah bapak aku la ni... dah alang, jalan2 skali la kat penang...

we all stayed kat EQ Hotel..

sesampai je terus bawak budak2 n bapak budak + uncle budak ke pool... mandi la dalam sejam gitu, naik n bersiap2 untuk menziarah umah my uncle (sepupu my mak aku) yang baru kematian anak laki dia sebulan yang lalu...

then pi dinner.. bapak aku nak makan nasi kandar.. pi la mencarik nasi kandar sedap (yang org dok promote kat bapak aku...) kat belah ayer hitam nun.. jenuh la mencarik sampai sesat barat.. lama2 bapak aku mcm fade up sebab tak jumpe, aku offer untuk makan tandoori pulak.. memula dia mcm agree.. tapi dia mcm tak puas hati agaknya, suruh En. Ajaq round carik gak kedai tu.. puas la tanye org at last jumpa jugak...

tempat dia idak la gah sgt.. mcm food court aje.. tapi ramai pulak tu org datang makan.. non stop la org beratur.. but kesimpulannya tidak la sesedap yang mcm org kata.. bapak aku mcm frust agaknya... dia kata sedap lagi Ibramsha kat Jalan TAR, KL tu...


nasinya so-so aje la.. then kebetulan ade la gerai yang menjual Apom Manis atau org panggil Apom Lenggang... u all penah dengar tak?? hat ni mmg sedap... siap bungkus bawak balik lagi... then sebab nak menjaga hati aku yg nak sgt makan tandoori, bapak aku ajak gak la round2 town cari Restoran Kapitan tu...


dah la malam tu town Penang jem giler.. Thaipusam la kata kan... sanggup tu redah.. sesat gak mencarik kedai tandoori tu.. 2 @ 3 kali la pusing2 mencari... nasib la bapak aku dl memang penah jadi anak penang jap.. so dia familiar gak la area penang ni... dengan adenya petunjuk bapak aku tu, jumpa la Restoran Kapitan itu.. tapi dah janji ngan bapak aku, dinner esoknya nak kat sane... hehehhe...

day 2 pulak, breakfast kat hotel.. buffet breakfast dia tak brape nak syiok la.. sedap lagi Park Royal.. then siap2 untuk wedding tengahari tu... wedding buat kat Pearl Island Country Club.. sampai kat clubhouse dalam kul 12.30pm camtu... lepak2 kat sane ade la sampai kul 5pm.. bagi chance la kat bapak aku buat sesi ramah mesra ngan sedara mara dia.. adegan jejak kasih pon ada.. hehehhe...



sesudah itu, balik hotel balik solat n bersiap untuk dinner pulak.. b4 ke dinner, we all ke Balik Pulau dulu memborong jeruk... tak byk pon borong.. coz takut tak muat kete... then straight ke Restoran Kapitan... yes!! sampai gak hajat nak makan naan n tandoori set.. juga lamb briyani... sodap2.. bapak aku pulak ade ke pi order nasi kandar... sudahnya sampai2 nasi kandar ntah macam hape je ropher nasi tu.. ngamuk gak la org tua tu.. tak kena dengan selera bapak aku la.. walau mcmane pon, bapak aku tak berminat dengan nasi briyani n tandoori itu.. huhuhuh... kalau nak pi lagi pasni, jgn la bawak org tua tu.. kang kene bambu lagi mamak kat situ...

so, kali ini punya pencarian makan2, tak kena dengan selera bapak aku (untuk naan n tandoori tu..) untuk aku lak nasi kandar yang kat Ayer Hitam tu tak kene dengan selera...

day 3, awal2 pagi dah check out coz we all nak ke Bukit Kayu Hitam.. ni permintaan mak aku yg nak pi sane...

cerita pasal BKH aku cite next entry...:)

No comments: