Tuesday, November 24, 2009

Iqra'

Alhamdulillah, setelah sekian lama aku mencarik akhirnya berjumpa dengan ustazah yang boleh mengajar anak dara aku mengaji... aku syukur sgt2..

yela kan.. hantar gi kindie mahal2... siap ngan blaja english, mandarin bagai.. tapi pendidikan Islam mcm tak brape nak tekankan.. dah la kat umah jangan harap mak bapak ngan mengajar...

kat kindie pon blaja basic2 je pasal pendidikan Islam.. aku nak Diha boleh mengaji.. coz aku dulu2 standard 3 dah khatam AL-Quran.. adakah anak aku begitu??? aku harap2 sgt...

Nasib baik ustazah yang aku jumpe ni adalah ex-ustazah aku mase Sek. Agama Standard 5 & 6 dulu.. itu pon my ex-class mate yang bagi.. aku sukeeeee....

adakah patut aku hantar Diha next month or next year??? memula cakap dengan uztazah tadi, nak start next year... tadi dalam kereta mase drive tadi dok terpikir, mcm lagi baik start next month.. at least something dia boleh tahu... ape u all rase ek???

2 comments:

MN said...

how old is ur daughter? rasanya mengaji ni hantar awal pun takpe.

Diana Sulaiman said...

MN - doter i 5 tahun... hmm.. i dah amik keputusan nak hntr next month... :)