Sunday, August 9, 2009

Ahad yang indah...

Hari ni bangun2 je mak aku dah siapkan breakfast.. cempedak goreng, roti, butter n jem...
malam semalam Diha tido dgn atok n nenek.. kemain lagik...

bapak aku lak keluar ngan adik bongsu gi servis kete utk adik aku nak bawak balik Poli hari ni..
En. Ajaq plak bersiap2 nak pi keje.. aku, anak2 n mak aku la kat umah...

sementara mak aku melayan budak2 tu, aku sebok memasak kat dapur.. today aku masak ikan tenggiri masak lemak cili api tak pedas (ade ke cili api tak pedas??), sotong goreng kunyit, peria goreng & tauhu goreng cicah sambal kicap bapak aku buat.. (sedap n pedas sambal kicap ni...)

start masak kul 10.. kul 11.10 dah abis... wahhh terasa cepat lak aku masak.. heheheh.. dengan dibantu oleh Diha yang rajin membasuh segala bekas2 kotor.. habis clear sume dia basuh n siap lap lagi bekas2 tu bagi kering..

NOWWWW...bapak aku dah keluar meneman adik aku balik ke Poli tadi.. En. Ajaq masih di ofis.. Diha plak keluar bersama Pak Ngah & Mak Ngah'nye' ke Alamanda.. tinggal la aku, Afiq n mak aku..

Aku sedang mentelaah blog.. manakala mak aku dok melayan Afiq sambil tgk tv dalam bilik tu.. :) hari sudah mendung.. mcm mau hujan...

1 comment:

mslvoe said...

ade cili padi yg pedas letak byk2 pun still x pedas. sha pnh beli skali pastu dh lupa kat mane beli hehehe

tauhu goreng cicah kuah cili padi kicap mmg mantap giler sehhhhh