Wednesday, January 7, 2009

Diha 1st day at TKC

Today is Diha 1st day kat TKC.. Hari ni gak la class kat TKC tu starts.. last 2 days mmg belum mula lagi.. hari ni gak la orientation utk class 5 yrs.. tomorrow utk 6 yrs n tak pyh pi class, then friday baru start balik.. next week baru betul2 start class...

Semalam kan kelas belum mula, Afiq aku hntr umah bbsitter.. Diha ngan aku.. pagi pas mandi menangis nak pakai bj skolah.. uniform belum dpt lagi.. aku tipu2 la ckp pakai bj rumah dl.. dah pakai bj, nak pi skolah pulak.. aku bwk la jugak naik kete tapi bwk pi breakfast.. dah merajuk taknak makan.. nak pi skolah jugak.. pujuk punya pujuk dah ok..

pagi ni tak payah kejut, bangun sendiri.. berkobar2 nak pi kindi.. amik beg skolah n botol air sendiri.. wahhh bagusss.. (jgn mula2 je berkobar2.. heheheh...)

sampai kindi, sume berjalan lancar... bkn mcm mase kat Capital hari tu, wat2 tak dgr ckp.. ni ok tahap max la.. kebetulan uniform still belum dpt coz Diha ni kene pakai size XS.. stock belum sampai lagi.. so, salin pakai gym wear je.. teacher dia nama Teacher Tiesya n Teacher Lalitha.. sorang lagi aku lupa nama dia..

aku tgk dari jauh.. nampak ok.. aku chiow.. dlm kete aku pikir gak camne la Diha ni? tapi aku tak kesah sgt coz Diha dia tak nangis n dah biasa kene tinggal mase kat Tumbletots dl.. Diha gak boleh bwk diri n senang berkawan..

utk orientation week ni, class habis kul 11. friday baru start naik van.. pagi still aku hantar coz aku kan coti lagi..

sharp kul 11 aku sampai kat kindi dia.. baru start keluar dari pintu... dgn seronok diha tunjuk aku butterfly yg dia kaler2.. raut muka menunjukkan dia happy pi skolah..

dlm kete buat la sesi temubual.. heheh..
mama : diha makan ape tadi?
diha : diha mkn mee... dgn sup...
mama : minum air ape?
diha : air masak..
mama : best ke pi school?
diha : best..
mama: sape nak fren diha?
diha: emmmm... batrisya...
mama: esok nak pi school lagi tak?
diha: nakkkk... (jawab ngan menjerit)

nota: kesimpulannya, Diha suka la pi skolah..

2 comments:

Aiza Azril said...

comel la uniform diaorg, ni kc dok tgh pening kepala lagi mana nak htr ayin....

Anonymous said...

wahhh best nyer school dia tuhhh... i penah pi last yr masa my dad belum pindah dr setiawangsa.. mmg best & menarik!!! kat area u tuhh byk pilihan kan..