Saturday, November 15, 2008

Mama aku...



Alhamdulillah.. untuk pengetahuan pembaca2 blog aku ni, mak aku dah selamat di'operation' last Thursday... Actually, its a minor operation je.. Ade nanah kat kaki kanan mak aku.. Start dari 1 week b4 pose dah start sakit but lately ni makin bengkak plak.. so, doc decided utk buat MRI then baru dia nampak yg ada nanah.. sib awal lagi.. tu yg urgent buat operation..

Doc kena suck nanah yang ada kat kaki yang hampir2 nak masuk kat tulang kaki mak aku.. itupon nak bius half body tau.. Spinal.. mcm nak ceaserian plak... kalau org2 biasa mcm kite yg takde penyakit ni, dia mcm bengkak biasa je.. but mak aku ni diabetic, tu yg lagi membengkak kaki dia..

So, semalam mak aku dah leh jalan sket2.. kena pimpin la jugak nak gi toilet tu.. but until now, Doc tak decide lagi antibiotic mane yg mak aku patut gune.. coz sample nanah yang dorg bwk gi lab tu belum dpt result lagi.. so, everyday kene dressing bg kering luka tu...

Aku berharap sgt kaki mak aku leh sembuh seperti sediakala.. Mak aku ni bab luka2 ni dia mmg jaga sungguh so that tak merebak.. Untung ade adik aku Abg Ngah n Hafiz yg dok tlg jaga mak aku kat hospital.. aku mane leh cuti pon.. coti dah hujung2 nyawa je.. :)

1 comment:

Wan Haida said...

alhamdulillah mak ko dah selamat di operasi...org ade diabetic mmg kena jaga betul2 kalau bab2 dah luka kan diana......coz susah nak sembuh...