Friday, January 21, 2011

Nasib baik ada...


saje la nak story2 kan...
tau kat asam jawa Xtra ADABI? for sure ibu2 yang rajin masak ni tau kan.. kan?

ok, b4 this kalau aku masak lauk yang nak guna asam jawa, aku akan guna asam yang mama aku pesan from perlis.. ntah ek? dia lebih pekat n guna sket je asam tu dan masak...

nak dijadikan cerita, one day nak masak asam pedas boleh la asam jawa habis... takkan la semata2 nak masak kena mintak asam jawa kat mama aku plak kan? so redah carik kat Giant.. skali boleh la pulak jumpe yang instant... xpayah ramas2 n tos2 air n biji dia bagai... just amik n letak je dalam masakan kita... even dah boleh buat minum pon...

so sangat sinang... so, now xde lagi asam jawa aku mintak kat mama dah.. kalau beli asam jawa yang ada biji pon, utk basuh ikan tu aje..

utk masak aku beralih kepada Asam Jawa Xtra ADABI.. sangat mudah cepat n senang...

No comments: