Tuesday, August 17, 2010

Puasa dah hari ke 7 kan????

Alhamdulillah...
dah seminggu kita berpuasa...
rasa kejap je kan? tup tup esok dah nak raya...
bahan2 raya aku tak siap lagi...
rase2 takde sgt la nak beli.. nak beli kasut bebudak je ni...
baju2 b4 this pon dah byk beli.. saje beli size besar...
kalau nak beli pon, sorang sepasang @ dua pasang cukup...
utk mak pak dia? akceli utk mak dia ade henbag menanti... hahahah...

sehingga puasa hari ke 7 ni, aku tak penah miss lagi masak berbuka untuk family tersayang... :)
kalau miss pon, bcoz ade iftar kat ofis and balik rumah parents...

kalau korang nak tau, aku ni kan minah "listing"...
pegi mane2 buat listing ape nak bawak.. even balik kajang umah parents pon buat listing...
akukan suka merancang.. ahaksss...
so, for 1 week punya menu nak masak telah dirancang awal2.. senang weekend pi beli barang yang perlu je...
malas nak beli bukan2 nanti kan tak masak or pakai...

so, everyday menu buka puasa aku buat 2 lauk je.. kalau ade yang terlebey lauk tu, bekalan mak aku masakkan yang aku frozenkan.. hahahaha... ataupon saje2 goreng nuget ke.. drummet ke or what ever lah...

so, hari ni punye lauk berbuka aku masak bendi masak asam rebus, ikan tenggiri masak sambal n rendang kerang (mak aku bekalkan n aku frozenkan..) then goreng ayamas poppers....

itu sahaja... selamat berpuasa utk esok kengkawan...:)

No comments: