Thursday, July 8, 2010

Saje la nak promote.. tapi aku bukan ahli pon....

apakah kisah disebalik gambar lauk ciken kicap ini? hehehehe







-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-



begini ceritanya... ini adalah 2nd time aku masak menggunakan organic ciken yg client aku bg... bukan nak memuji, but aku sgt berbangga la.. b4 ni ciken beli sama ade kat supermarket... atau pon kat kedai menjual ayam... so far ayam yg aku beli, kita kena basuh bersih.. kalau tak dia akan bau cam hanyir2 gitu.. then if keluarkan dari freezer, sementara nak tunggu lembut, sangat la lambat... then rasa ala2 tak fresh...

so, setelah aku buat lawatan kat kilang sembelihan ayam dia ni, n tau camne cara2 dia sembelih ayam... baru la boleh nak imagine camne la ayam disembelih kat kilang...


akceli malas nak cita panjang2... cuma nk bgtau ayam ni sgt sedap... tak perlu nak basuh gila2.. just bilas2 gitu je.. then keluar dari freezer dia cepat lembut... even dah simpan lama pon, bila kita masak, rasa manis ayam tu still ade...

ayam yang dia jual ni mahal la sket.. tapi apa la salahnye kan.. kita beli handbag mahal... ayam mahal kita bising.. ahaksss...


so, kalau u all nak, boleh la pi mane2 kedai Az-Zain... tgk web site dia kat sini...

ayam tu rupa sahsiah dia camni.. setelah dibungkuskan...

(pic from Az-Zain website..)

No comments: