Sunday, February 7, 2010

Aku yang terlebey rajin...

Hari ini adalah hari rajin aku sedonia...
kenapa?
hari ni aku masak 2 jenis masakan...

1st aku masak Nasi Briyani Ayam Darat Johor..
2nd aku masak spaghetti bolognese...

rajin kan?
mane tak rajin.. semua benda2 senang je...

Nasi Briyani tu adalah instant punya.. 3 in i... seperti gambar dibawah..


meh nak cerita sket... memula aku diperkenalkan, aku rase aku tak konfiden nak masak sensorang.. then bile dah cuba mmg wallah! dalam masa 1 hour siap sume.. dalam kotak tu dah ada beras n all the rencah2.. tak payah sukat2.. just nak sukat air je.. yang lain rendah dah disukat.. aku terlupa nak snap gamba rencah2 tu coz bila dah masak baru teringat nak snap pic.. pic kotak je ada..

apa yang perlu dibeli adalah ayam @ daging untuk lauk briyani dia... beli sayuran untuk dalca dia.. e.g. carrot, kentang, kacang panjang, tomato n terung...

cara masak pon dah disediakan.. mcm gamba kat bawah ni..

rege pon murah je... 29 hengget aje.. leh makan 8 - 10 orang... selain dari nasi briyani, dia ade gak jual mee bandung muar n soto yang sedap jugak...

aku promote kat ofis mate, skali dorang pon suka.. ternyata ianya tak mengecewakan... cheewaaahhh..:)

so, ini lah hasilnya nasi briyani bersama lauk2nya yang telah dimasak... n cepat dimakan... heheheh


gambar spaghetti bolognese aku tak snap pon.. sebab benda yang dah biasa aku masak.. cuma rajin ngan tak rajin masak aje..:P

4 comments:

~Eila @ Along~ said...

wah wah wah...bestnya...wpun instant tapi tetap nampakmsedap...lenkali invite eila sekali ye..nak gak merasa..jamu mata ni pun dah wat terliur..hehehhee

Diana Sulaiman said...

eila - i'Allah... ada peluang diana masakan ok!...:)

Lady Dyla said...

gulp... terliuq saya...

Diana Sulaiman said...

LD - dyla, kalau dekat leh la akak hantar kat awak... :)