Wednesday, December 2, 2009

Kisah Anak Dara pergi mengaji Iqra'

semalam 1st day Diha mengaji Iqra'...
huduii.. memula hantar dia dah buat perangai... cakap 'taknak...taknak'...
jenuh la aku pujuk... memula tak makan saman... boleh dia memekik 'taknak' dekat depan budak2 mengaji tuh...

pujuk cakap nanti atok marah la kalau tak mengaji... nanti atok rotan la kalau tak mengaji...
pon tak layan...

sudahnya, aku bawak dia sebelah ustazah tu.. bukak rehal n letak Iqra' atas tu.. then aku blah...
aku just bgtau ustazah, after 1 hour aku datang balik... malas n tak tau mcmane nak pujuk...

after 1 hour, ustazah call bgtau dah habis mengaji... then ustazah ckp memula je mcm malu2.. then after that dah ok.. lagi2 ada akak2 yang melayan.. suka la member... aku bukak pintu rumah uztazah tu nak jemput dia... hamboihhh kemain mesra menjerit2 lagih... but Alhamdulillah dia suka mengaji...

so, today dengan tak payah pujuk, dia dengan sendirinya masuk rumah ustazah n dah tahu ape nak buat... aku sangat suka...:D

1 comment:

N A N I E said...

Alhamdulillah..kekecik lagi dah pandai :)..Pandai layan mesti bebudak suka kan :)