Monday, November 30, 2009

Apa cerita Aidil Adha baru lepas ni?????

alahhh.. cite biasa2 je... hehehhe...
hmm.. gambar anak beranak yang di ambil pagi raya haji baru ni kasi up sket... lama tak up gamba berempat... :)

aku sampai Kajang umah parents last Friday dlm pukul 8 lebey gitu.. jalan jem tu.. dalam dok nak keluar awal dari ofis pon sampai Kajang lambat.. sesampai di Kajang, segala bahan2 utk juadah raya esok mak n adik2 aku dah siap prepare...

Bapak aku dah bgtau yang dia akan jemput rakan2 masjid utk lunch after semayang Jumaat... so, mak aku decided nak masak Nasi Tomato berlaukkan Daging Kurma, Ayam Goreng, Sambal Sotong n salad yogurt timun.. then food lain ketupat palas dimakan bersama Serunding daging n ikan... Speciality bapak aku Sup Gear Box.. ala2 kedai mamak dia masak.. seperiuk besar dia masak... we all anak2 mmg tak reti nak masak sup gini.. kami hanya menolong menyibuk sahaja.. hehehhe... yang lelain desert, dadih, fruits, kek n kuih raya...

ini la sup gear box yang dimasak oleh bapak aku... dimakan bersama roti...

-
-
-
-
-



ketupat palas.. memula mak order.. skali bapak aku suh jugak buat.. sendiri punya lagi sedap n lembut sajor... ada beza tu.. nampak tak yang belah bawah yang minyak2 sgt tu?? itu adalah ketupat order.. mak aku buat sendiri adalah yang belah atas.. kaler daun a bit cerah sket...
-
-
-
-
-
-


hat ni pulak segala lauk2 untuk nasi tomato...

selain rakan2 masjid, as usual my atok, aunties, uncles, cousin n oso my niece datang untuk menerjah sup gear box bapak aku... terima kasih kepada yang datang... Alhamdulillah, all food just nice.. takde berlebih n takde kurang...



Semalam pulak, aku & En. Ajaq bawak anak2 register Diha's new kindie.. Diha will enroll to Smart Reader next year... Diha sgt seronok nampaknya.. Then after that, pi lepak2 kat Mid Valley mencuci mata n melontor serba sedikit.. hehehe...


Bapak aku pulak seharian dok di masjid coz ade korban.. dia incharge of masak2.. masak ape lagi, sup gear box dia tu la.. tak jemu2... ish... mak aku pulak rehat saja dirumah seteleh semalamnya penat melayan tetamu yang hadir...


itu la sahaja cerita ceriti yang ala2 je untuk bacaan umum... hehehe... aku tau sure korang dah jemu nak baca entry panjang2... :)

1 comment:

:: LadyVerde + Mr.Doc :: said...

raya haji tahun nie for me simple je :(
klo takde daging qurban tue i rase cam hari2 lain dah kot..huhuhu