Saturday, August 22, 2009

Kenangan sahur hari pertama

Ting..ting.. ting..ting... bunyi alarm aku vibrate kat bawah bantal betul2 bawah telinga aku pagi tadi... mmg bergegar la telinga aku.. geli je rasa.. hehehe.. alarm aku set kul 5 pagi ni...

cadang2 dari semalam nak sahur either roti boom 'instant' cicah kari daging ' instant' atau ciken mushroom pizza 'instant' yang dibeli semalam di Jusco.. malas ek aku? org lain beria2 masak nasik lauk bagai, aku belasah 'instant' sajo...

so, En. Ajaq memilih nak makan pizza.. jadi dari semalam dah keluarkan dari freezer n letak dlm fridge belah bawah.. dah set ngan En. Ajaq bile bangun dia turun panaskan pizza n aku stay kat atas buat air.. minuman pon 'instant' Kopi Radix.. hahahah... malas nak turun bawah coz takut Afiq terjaga.. Afiq kalau terjaga bukan reti2 nak stay atas katil.. dia bantai turun katil n carik kite kat luar..

adegan pagi tadi lepas bgn setting seperti yang dirancang... at first rancangan menjadi.. air pon dah siap buat... tapi jam dah menunjukkan pukul 5.20am.. aku pelik awat la lama panaskan pizza.. tetiba aku cam terbau hangit menusuk 1 rumah... tapi rileks lagi sebab bau hangit tu + bau pizza skali.. aku agak2 dah masak la kot... :) then dah kul 5.30am aku tgk En. Ajaq tak naik2 lagi... pi la turun bawah kot ingat En. Ajaq bedal dulu pizza..

Skali, turun2 tgk dia pi panaskan roti boom.. aku tanye pesal?? dia kate pizza hangit.. patut la... iskk!! dia kate ikut instruction kene panaskan 10 minit.. dia bantai buat 10 menit non stop.. apa lagi hitam legam la pizza tu.. aku agak2 hangin jugak la pagi tadi.. set dalam kepala nak makan pizza nih..

aku ckp, mmg la instruction 10 menit tapi jgn la direct... buat la 2 minit stop.. 2 minit stop.. sudahnya aku ckp watpe nak panaskan roti boom.. dah takde mase nak makan.. dengan muka monyok aku naik atas minum je la itu Kopi Radix.. huhuhu..

dah la Diha aku suh puasa hari ni.. nak ajar buat half day dulu.. tgk dia larat ke tak.. sudahnya Diha aku bagi dia minum susu coklat 1 botol.. hopefully Diha dapat la bertahan sampai tengahari pon jadi la...

5 comments:

abrahyn said...

selamat berpuasa Diana...wah, hari pertama je dah ada story hangit2 yek...hehehe

Diana Sulaiman said...

abrahyn - tq... :) ini lah kenangan takleh lupa.. hahahaha

Diana Sulaiman said...

abrahyn - tq... :) ini lah kenangan takleh lupa.. hahahaha

Wan Haida said...

hahahah...lawak laaaa ajaq....awat laaaa ko yang tak p buat?

Diana Sulaiman said...

wan haida - aku kan penakutt nak bwh sorang2... so, aku soh la ajaq turun.. aku jaga afiq kat atas.. so, food bwk naik atas la.. hehehe