Tuesday, May 26, 2009

Holiday @ Kota Kinabalu - Day 4 aka Last day


Hadui... aku terpaksa habiskan jugak entry holiday ni.. kalu tak mcm dah tergantung la pulak...

Ok! ni last day holiday we all kat Sabah... That morning breakfast we all berlama-lamaan la sket kat restaurant dia sampai dah nak close breakfast time.. makan melantak sepuas hati.. :)


Adik2 aku dah pergi menerjunkan diri wat last day kat pool dia tu... aku naik bilik n packing2 ape yg patut...

flight ke KL kul 3.30pm.. so, we all check out at 1pm... aku dah book transport to airport...

so, kesimpulan aku dari holiday kali ni:-

1. Nexus Resort Karambunai ni pada aku all the staff tak frenly lansung... dari mula aku dtg, sampai la aku balik sorang2 takde lansung yg peramah... malahan masam lagi... dgn tourist pon same..

2. resort ni tak mcm 5 star hotel yg slalu aku gi... harap tempat je cantik... aku mementingkan customer service.. kalu customer service kureng, jgn harap la aku nak mai lagi... hai.. hai.. bai..bai la..

3. food dia sgt la kureng... n presentation of the food pon ala2 mcm 3 @ 4 star hotel je...

4. aku rase baik 10 kali aku stay kat sutera habour lagi best..

5. sape2 mau makan seafood puas2, aku rase sesuwai la dtg sini... makan sampai tak hengat...

6. sape2 mau beli pearl, sesuwai gak dtg sini.. sgt la murah...

7. sabah hanya mengeluarkan pearl saje ye.. dia tak keluarkan kristal.. (ada org cakap kristal dari sabah... ntah ek?)

8. flight balik ke KL kali ni sgt la bosan coz duduk 3rd last dari kitchen dia.. pastu ntah stewardess mane yg menumpang flight tu berborak sampai nak bg 1 flight dgr... kecoh je minah tu..

9. pasni boleh berholiday naik flight lagi coz anak bujang aku baik je dlm flight.. alhamdulillah...

2 comments:

ZakiahAyop said...

heh.. beli tak nye mutiara? but you're right, crystal can only be found in Langkawi since there is the crystal factory there. Kalau tempat lain sure mahal... tapi tak silap my friend kata dah mula mahal mutiara kat KK tuh.. betoi ka??
Best nye jenjalan dena.. jjcm la nih.. siap rasa seafood tuh.. :D

Diana Sulaiman said...

zack, so far pearl still murah lagi.. leh dapat kalu rm100, dpt la yg kualiti punye...