Monday, May 11, 2009

Holiday @ Kota Kinabalu - Day 1

kengkawan.. aku n laki bersama anak2 juga 2 org adik aku pi berholiday di Sabah.. We all pi 4 days 3 nite n stayed at Nexus Resort Karambunai.. saje2 nak merehatkan minda n melarikan diri dari tension bekerja..

So, aku akan story sket2 la pasal holiday kitorang ni.. aku make it short je all the story since tgn pon penat nak menaip ni haaa... aku boh jugak la gamba2 supaya nampak menarik sket blog aku ni ha... :P

flight dr KL jam 12 tgh sampai KK lebey kurg kul 3 ptg... flight delay sket la.. Alhamdulillah, Diha dah tentu sonok.. Afiq pulak lansung tak buat perangai dalam flight.. tido je manjang... aku mmg suka.. hehehe... since aku pon dah request transportation dari hotel utk pick up dari airport, takde la pening nak menahan2 cab.. rege 1 MPV sewa dia RM160.. dimana kalau aku naik cab, RM75 ke hotel n aku kene amik 2 cab plak tu.. so, tolak campur lebey kurang la jugak... perjalanan dr airport ke hotel dlm 45 min.. jauh la jugak..

sesampai kat hotel, mmg aku dah book 2 bilik.. utk we all sefamily n adik2 aku yg bujang2 tu.. cuaca sgt la panas di mana Afiq 1 day b4 pi KK ni telah naik ulcer penuh dlm mulut dia.. so, menyebabkan aku kene spare byk air utk paksa dia minum.. since susu dia takmo minum dalam botol.. terpaksa la aku guna shringe (betul tak eja ni?) doc dah pesan haru byk minum air n makan ubt kena on time..

rupanya Nexus Resort ni sgt la besar n luas tanah dia.. dari Lobby nak ke our room jauh la jugak.. berpeluh la ketiak memasing.. for the 1st time kami di bawa ke bilik naik buggy.. dlm pada masa yg sama dia bwk jugak round2 kawasan hotel n bgtau tempat2 penting yg akan kami pegi everyday nanti... Ingatkan amik bilik mahal dapat la dekat.. mak aii.. jauhnya... our room Borneo Deluxe terletak di luar dari main building... style rumah ala2 villa n kampung style sket...

Masuk bilik, rehat2 kejap n kemas2 ape yg patut.. then bwk Diha n Afiq pi swim.. swim dlm 1 hour gitu, masuk bilik n bersiap2 nak pi dinner plak.. aku dah book transport utk pi makan seafood malam tu.. rege dia RM80 return.. that nite our dinner kat one of our rekomended seafood restaurant.. nama dia Gayang Seafood Restaurant.. perjalanan nak ke restaurant ni dlm 10 minit..

we all order udang goreng butter basah, kerapu masak nyonya style, sayur sabah goreng belacan n lala masak cili kering... udang yg sgt besar.. mee goreng basah letak seafood.. rege di KL lebey kurg rm60 sekilo.. kat sini dlm rm30 gitu.. bukan udang harimau.. tp udang kulit nipis tu.. dipadankan dgn air lemonade n ABC yg adik aku nak.. total bil tak sampai rm160.. murss saja..

balik dlm kul 9.45mlm dimana kalau di sana mcm kul 11 mlm.. sudah sunyi n jalan sudah gelap gulita.. balik bilik n tido.. esok mau pi town pulak soping moping...

gamba yg byk2 aku upload dlm flick aku.. sila tgk ye.. sambung day 2 plak ye..

N Zainudin said...

uiksss...bestnya food tuh diana..membuat aku meleleh-leleh air liur yg tak henti2...ko mmg menduga kesabaran aku..sabo je le...hehehe

Diana Sulaiman said...

heheheh... moh la balik mesia... kite pi mkn seafood lagi haaa..