Tuesday, March 31, 2009

JJCM minggu lepas



This time try kedai makan baru plak... ini la kali pertama we all cuba.. dah bape kali dah nak cuba tapi asik tak termasuk je dalam kedai tu.. Kali ni dengan berani aku ajak laki aku masuk.. hehehe..

Pi makan kat Marche (Mar-shay cara sebutan dia..). Konsep restaurant ni ala2 gerai.. but more kepada italian food & western.. tapi kalau nak wat2 mcm kedai ala2 malaysian food pon boley.. wat2 campuran makan sendirik... hik..hik..



Masuk2 kat depan tu, dia tanye brape adult? pastu nak kids meal ke tak? aku mengambil keputusan untuk amik kids meal utk Diha rege dia RM8.50++ gitu.. amikkan pasta utk Diha..



Memula masuk tu macam hape je.. almaklum la 1st time masuk, dok tolak menolak la aku ngan laki aku nak dok mane kan.. ala2 tak biasa la.. interior dlm cantek.. every part of tempat duduk dia ade konsep lelain.. we all dok kat area dekat ngan playland dia.. senang Diha nak pi memain..






laki aku sampai dah pening tak tau nak pilih food ape.. sebab choices byk sgt.. dia ade stall rosti, pasta, juice, deserts, vegetable, hot & cold beverages n byk lagi..
so, aku la pi memilih dl.. Utk Diha kena pi stall pasta.. aku amik cream seafood pasta utk Diha.. Aku punye kat stall vege n aku amik Italian Risotto Rice wif chicken n vege..amik large punye.. sikit punye tamak haloba betul..





then laki aku amik roasted chicken, fried calamari.. utk Afiq aku amik Mashed potato.. Drinks we all amik Green Apple Juice n Air Kelapa.. Utk desert aku amik bread butter puding (wajib amik... kalu tak rugi..) n laki aku boleh la order teh tarik.. mcm la tak penah minum kat luar.. ceh...












Diha pulak sampai 2 kali aku order ice cream.. melantak sungguh... kesudahannya kami sgt kenyang.. tak tau nak ckp.. habis Herbalife aku aritu.. :P



Aku mencadangkan kepada rakan2 aku supaya gathering sesuwai diadakan disini.. sama ada gather mak2 atau family sekalik.. hehehhe...



rase2 mau pi lagi la.. aritu punye pilihan makanan tak brape puas hati.. bukan tak puas hati sebab tak sedap.. sume food dia sedap.. cuma ye la, kite pon tak biasa, jadi pi amik large portion.. skali benda2 lain tak dpt la rasa...









3 comments:

Wan Haida said...

jom diana....hana, jadi tak next gather nie?

Hana said...

Amik grilled salmon dia, sgt la puas hati... Aku pun tak khatam lg sume menu dia....

Diana Sulaiman said...

mau pegi tak gather akan dtg? hehehe