Thursday, January 29, 2009

Rokok, Merokok & Perokok..

Entry ni takde kene mengena ngan sape2 mau pon yg hidup or yang meninggal dunia…

Ni la kan, cite gomen mewartakan byk tmpt2 larangan merokok ni.. Tak yah cite jauh2 la.. cite kat opis aku je.. b4 gomen keluarkan larangan non-smoking kat tempat umum pon, company aku mmg dah keluar arahan bertulis jgn smoking dlm ofis..

Ni tak.. ramai gak la kaki2 rokok kat ofis aku yg merokok sesuka hati mak bapak dia je.. sesak hidung aku.. padahal bos aku ade bgtau, antaranya tmpt larangan is pantry, toilet n tangga..

Tempat aku mmg berdepan ngan pantry.. setiap minit ade je mamat2 yg masuk dlm pantry smoking.. dah la tu pi bukak pintu.. asap tu terus direct aku sedut.. hampeh tul.. disebabkan aku byk sgt menyedut asap rokok, maunye aku mati dl dari perokok.. hehehe…

Dorang ni takde moral ke hape ek?

Dolu2 mase muda belia, laki aku adelah salah seorang hard core smoker.. mase study gile merokok.. aku pon tak tau mane dpt duit beli rokok.. org bg loan utk byr study.. dia wat beli rokok.. ahaksss… sudahnya makan maggi je sebab duit makan tarak..

Kalau keluar jenjalan masa berchenta dl, asik2 nak merokok.. hangin 1 badan aku dibuatnya.. kat tepi tangga tempat lalu lalang n dlm air cond pon jadi.. org kata tak padan sesuaikan dgn tempat.. belasah je mane2 nak smoke..

Skali dia rase tetiba satu hari tu mcm dah sakit dada, rasa mcm nak muntah darah agaknye… baru la sedar.. terus immediately stop smoking.. kalau sampai skrg smoking lg, aku rase hari2 kene tazkirah ngan bapak aku hingga sedar.. heheheh…

Then aku pelik gak gomen ni, bile dia buat larangan tu, make sure ko tunaikan la janji2 nak denda ke hape.. ni cam biasa je.. takde keinsafan lansung.. tak pon ko jual la rokok tu rege rm50 ke sekotak.. ade ke yg nak beli kalau rege rm50 tu?

Akceli aku buat entry ni bkn ape.. just nak bgtau la kat perokok2 tu kalau leh pi la rokok sorok2 sket… malu la sket…

Note : aku rase sape dtg umah aku sure segan.. coz aku takde sediakan ash tray pon.. sendiri la ko carik port nak smoke.. hehehe.. aku pantang sket asap rokok ni!!!

2 comments:

Anonymous said...

ya beli lah rokok untuk mengkayakan yahudi untuk pembunuhan rakyat palestin...

Tok Li said...

Sebab tu dari memula kitorang buka restoran, kitorang LANGSUNG tak jual rokok! Memang mengecewakan pelangggan but biaq pi laaa...

Lebih mengecewakan bila customer2 bertuah ni... membuang habok2 rokok depa kat atas LANTAI... biarpon ashtray ADA tersiap diatas meja DEPAN MATA depa... memang "my blood go upstairs" kat customers camni... ia adalah satu habit yg depa dah biasa buat kat kedai MAMAK !!! Pengotor!

Ehhh... ter-emo plak kat sini... :D